کسب و درآمد شهرداری

وظایف واحد درآمد

شرح وظايف مسؤول درآمد

اجراي دقيق آيين نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
همكاري هاي لازم با مديريت امور درآمد براي تهيه برنامه هاي بلندمدت، ميان مدت و كوتاه مدت در چارچوب استراتژي شهرداري.
برنامه ريزي و انجام اقدامات لازم جهت وصول درآمد ها با توجه به دستورالعمل ها، آيين نامه هاي ابلاغي از طرف مديريت امور درآمد.
كنترل قبوض عوارض توزيع شده توسط اداره پست و تاييد گزارش عملكرد آنها به مسئول مافوق.
هماهنگي لازم با اداره شهرسازي منطقه در خصوص اجراي دستورالعمل هاي وصول عوارض.
نظارت و پيگيري بر جذب و وصول عوارض و درآمدها از طريق مراجع ذي صلاح از جمله كميسيون ماده ۷۷ و …
بروز رساني اطلاعات و نقشه هاي حاصل از مميزي املاك و وصول عوارض نوسازي و صدور اجراييه هاي لازم جهت مستنكفين از عوارض و رسيدگي به اعتراضات مؤديان.
گواهي و تأييد پيش نويس كليه مجوزهاي مرتبط با واحد درآمد.
بررسي و پيشنهاد منابع جديد عوارض و درآمد و انعكاس آن به مديريت درآمد شهرداري .
انجام كليه دستورالعمل ها به منظور اجراي طرح تكريم ارباب رجوع.
شركت در جلسات كميسيون ماده ۷۷ و ابلاغ آراء به واحدهاي صنفي مربوطه.
انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق در چهارچوب وظايف.

شرح وظايف متصدي درآمد ( آمار و اطلاعات و مغايرت هاي بانكي، صدور استعلام و ثبت درخواست )

اجراي دقيق آيين نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
ارتباط مستمر با مسؤول باجه بانك مستقر در منطقه به منظور رفع ابهامات احتمالي در فيش ها و صورت حسابهاي بانكي.
ثبت آمار و ارسال به موقع اطلاعات درآمدي و رفع مغايرت هاي آمار هر روز با هماهنگي مسؤول مربوطه در مديريت امور درآمد.
تهيه پرينت درآمدي هر ماه پس از بسته شدن آمار.
كنترل و اطمينان از واريز وجوه چكهاي بين بانكي و قبوض پرداختي به حساب شهرداري.
تكميل پيش نويس پاسخ استعلام، رهن و نقل و انتقال.
كنترل لازم در رابطه با گواهي هاي مراجع ذيربط در خصوص موضوع مورد استعلام.
ثبت درخواست ( انتقال مالكيت، سرقفلی، ملكي، رهني، اجاره اي ) و اخذ مدارك لازم.
كنترل پاسخ استعلام صادر شده قبلي و همخواني با اسناد مالكيت، ميزان مالكيت، پلاك ثبتي و …
پاسخ استعلام، رهن، نقل و انتقال، بانك، اجاره پس از اخذ نظر واحدهاي مربوطه.
ثبت درخواست (صدور پروانه، عدم خلاف ،پايانكار، دستور نقشه و …) و اخد مدارك لازم.
اعلام و كنترل سوابق عوارض پرداخت شده (ساختماني، مشرفيت، تراكم، سهم خدمات و …).
اعلام بدهي موجود در پرونده به مسئولين مربوطه.
تشخيص و تصميم گيري در خصوص نياز به بازديد از ملك و همچنين تعيين مأمور و زمان كارشناسي از آن.
انجام مكاتبات مورد نياز جهت استرداد، تعويض و يا تأخير در وصول چكها به مراجع ذيربط.
انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق در چهارچوب وظايف.

شرح وظايف مأمور وصول درآمد ( وصول عوارض اتومبيل، صدور قبض )

اجراي دقيق آيين نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
تشكيل پرونده جهت خودروها موجود در سطح شهر در سيستم رايانه اي.
تعيين ميزان بدهي عوارض ساليانه اتومبيل.
صدور كليه قبوض پرداخت عوارض.
پيگيري اخذ برچسب عوارض اتومبيل از مديريت درآمد مركزي جهت تحويل به پرداخت كنندگان عوارض.
صدور برگ مفاصاحساب عوارض ساليانه.
صدور و ثبت برگ درخواست تقسيط پرونده.
تحويل فرم هاي مربوط به ضامن و وصول آن پس از تكميل به منظور تشكيل پرونده تقسيطي برابر قوانين و مقررات.
اخذ چكهاي متقاضيان تقسيط بدهي و كنترل چكهاي اخذ شده با توجه به دستور العمل هاي موجود.
تشكيل پرونده تقسيطي در سيستم رايانه اي.
ارسال به موقع چكهاي تقسيطي به مراجع ذي ربط جهت وصول.
صدور گواهي تقسيط چكهاي موجود در پرونده در مراجعات گوناگون متقاضي.
صدور قبض اعلام وصول و درج در سوابق مربوطه.
ارايه گزارش از وضعيت وصول چكها به مسؤول مربوطه.
انجام ساير امور محوله از سوي مقام مافوق در چهارچوب وظايف.


گالری



دیدگاه ها و پیام ها